×

پردیس سینمایی



پردیس سینمایی (Multi-theater Cinema) شامل ساختمانی با چند سینما و دیگر اماکن تفریحی، هنری و تجاری در سالن سینما است. هم چنین خدمات تکمیلی در قالب دیگر مجموعه‌های فرهنگی در این مکان، مکمل آن بوده و با اجرای پردیس سیمایی ، پردیس را تبدیل به مکانی پرطرفدار با بازدیدکنندگان بسیار می‌کند.

پردیس سینمایی

طراحی پردیس‌های سینمایی کشور در سال‌های اخیر با رشد خوبی روبرو بوده و توانسته نیاز اقشار زیادی را به چنین مواردی تامین نماید. از سوی دیگر بازخورد مثبت و استقبال عمومی از این مکان‌ها و سازنده پردیس سینمایی، به‌خوبی نشانگر اهمیت فرهنگی و تاثیر شایان آن در اجتماع است.

مواردی از قبیل پردیس سینمایی ری فورت و پردیس سینمایی کوروش از بارزترین نمونه‌های چنین مکان‌هایی هستند.

در این میان نقش طراح پردیس سینمایی در این مورد بسیار مهم و قابل تامل است. هرچند سازنده پردیس سینمایی و اجرای پردیس سیمایی را نیز به‌عنوان مجری طرح نباید از نظر دور داشت.

در این مطلب ضمن معرفی برند هرم، طراح و مبتکر پردیس‌های سینمایی، به بررسی این واقعه فرهنگی می‌پردازیم.

هم‌چنین می‌خوانیم:

طراح پردیس سینمایی و نقش آن در کیفیت این مجموعه

آشنایی با سازنده پردیس سینمایی و اهداف آن و اجرای پردیس سیمایی 

از پردیس سینمایی ری فورت چه می‌دانیم؟

با پردیس سینمایی کوروش آشنا شویم!

با ما همراهی کنید.


پردیس سینمایی

پردیس سینمایی و نکات آن

سینما و تاثیرات فرهنگی آن در هر اجتماع از موضوعات مهمی است که طی بیش از یک قرن شاهد آثار آن هستیم. نقش تماشای دسته‌جمعی فیلم و فعالیت‌های موازی و تاثیر تماشاچیان در تهییج و لذت ‌بخشیدن به آن بسیار عمیق است. تا جایی که حتی اختراع تلویزیون و افزایش تعداد آن در خانه‌ها باعث نشد تا این اثر به فراموشی سپرده شود و سازنده پردیس سینمایی کماکان انگیزه بالایی برای انجام این کار دارد.

با تاسیس پردیس‌های سینمایی نظیر پردیس سینمایی کوروش و پردیس سینمایی ری فورت و غیره، بار دیگر نقش مهم سینما و سازنده پردیس سینمایی در عرصه اجتماع پررنگ‌تر و واقعی‌تر جلوه کرد. همراه شدن دیگر الزامات افراد از قبیل سالن‌های نمایشی متفاوت و متنوع، مجتمع‌های تجاری و امکانات رفاهی و تفریحی نظیر سالن‌های ورزشی، به‌خوبی مکمل این ماجرا بود تا بار دیگر سالن‌های سینما را این بار توسط سازنده پردیس سینمایی و با ساخت پردیس‌‌های سینمایی از جمعیت آکنده کند.

ضوابط طراحی سینما در طراحی پردیس سینمایی باید اجرا شود.

به این ترتیب مدت انتظار تا رسیدن به زمان اکران فیلم، با فعالیت‌های دلخواه بینندگان مانند خرید و استفاده از فضای موجود برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دیگر پر شد. از طرفی صرفه اقتصادی تاسیس سالن‌های بیشتر در یک مجموعه برای سازنده پردیس سینمایی با وجود مزایای فراوان با اقبال عمومی نسبت به این پدیده افزایش یافته و طراحان را به فعالیت بیشتر در این زمینه واداشت.

در اینجا بار دیگر به پرسش طرح شده در زمینه تفننی یا الزامی بودن وجود پردیس سینمایی بازمی‌گردیم و نتیجه می‌گیریم که وجود و تاسیس این نوع مجموعه‌ها ترکیبی نیاز و تفنن در اجتماع است. مجموعه‌ای که از جهات مختلف تامین کننده نیازهای کاربر و سازنده پردیس سینمایی بوده و به بخشی از الزامات فرهنگی جامعه بدل شده است. هر چند نمی‌توان از نقش تفریحی و لذت‌بخش آن نیز صرف‌نظر نمود.



طراح پردیس سینمایی و رویکردهای آن

پردیس سینمایی را می‌توان بخش مهمی از بدنه فرهنگی اجتماع به‌ویژه در کلانشهرها دانست. بالا بودن آمار جمعیت جوان و نیز خانواده‌های مشتاق به استفاده از رسانه‌های فرهنگی نظیر سینما، نیاز به سالن‌هایی با گنجایش بالا و امکانات جانبی را بیشتر کرده است. نظیر آنچه در پردیس سینمایی ری فورت و پردیس سینمایی کوروش شاهد آن هستیم.

امروزه دیگر صرف رفتن به سینما برای دیدن فیلم و بدون آنکه برای زمان‌ و حواشی آن برنامه‌ای وجود داشته باشد نمی‌تواند برای اقشار مختلف مردم راضی کننده باشد. هم‌چنین موارد حاشیه‌ای مانند محل پارک خودرو، زمان خرید و امکانات لازم برای کودکان و نوجوانان همراه، سالن‌های قدیمی و فاقد امکانات را به حاشیه رانده و لزوم تاسیس موارد متفاوت و برتر را به سازنده پردیس سینمایی و اجرای پردیس سیمایی یادآور می‌شود.

از طرفی طراح پردیس سینمایی به جهات مختلف نیازمند بهره‌مندی از دانش و تخصص لازم است. نگاهی عمیق با رویکرد معماری به این چالش ما را بیشتر با زوایای مختلف این کار آشنا می‌کند.

طراح پردیس سینمایی و همکاری او با سازنده پردیس سینمایی به‌عنوان مکانی فرهنگی باید با الزامات فرهنگی جامعه سازگاری داشته و آشنا باشد. به این منظور برندهای معتبری در این مسیر گام گذاشته‌ و با طراحی چنین ساختمان‌هایی سنگ بنای پردیس‌های سینمایی را گذاشته‌اند.

علاوه بر این موارد، مکان قرارگیری این سازه و امکانات رفاهی پیرامون آن نیز نقش مهم و موثری در موفقیت طراح پردیس سینمایی و جذب بازخورد مثبت عمومی نسبت به آن دارد. ساخت این بناها نظیر پردیس سینمایی کوروش و پردیس سینمایی ری فورت در اماکن قابل دسترسی به امکانات عمومی و گنجاندن بخش عمده‌ای از نیاز کاربران در آنها از مواردی است که پردیس‌های سینمایی را به مرکزی با اقبال بالای مردمی تبدیل می‌کند.



پردیس سینمایی ری فورت و مزایای آن

نیاز به یک مجموعه فرهنگی شامل سالن‌های سینما و تئاتر در جنوب شهر تهران که مدت‌ها به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کارگزاران مطرح بود، با تاسیس پردیس سینمایی ری فورت به سرانجام رسید.

پردیس سینمایی ری فورت (شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا) در قالب یک مجموعه فرهنگی تفریحی و با داشتن امکانات مورد نیاز برای جمعیت فراوان این ناحیه از کلانشهر تهران تاسیس شده است. در نظر گرفتن موارد مختلف و سازه‌های مورد نیاز در طراحی این پردیس سینمایی عظیم، آن را به نمونه‌ای منحصر به ‌فرد و بزرگ‌ترین پردیس سینمایی در این بخش از تهران تبدیل نموده است.

مزایای پردیس سینمایی ری فورت را می‌توان در موارد زیر مرور کرد:

پردیس سینمایی ری فورت تراز کیفی و کمی پروژه در جنوب شهر تهران منحصر به فرد بوده و نظیری ندارد!

پتانسیل بالای گردشگری داخلی پردیس سینمایی ری فورت به دلیل مجاورت با منطقه پرجمعیت شهر ری غیر قابل چشم‌پوشی است.

موقعیت این پردیس سینمایی و مجاورت آن با شهرری، باعث افزایش جامعه هدف و مخاطبان ری فورت در مقیاس‌های ملی و جهانی شده است.


طراح پردیس سینمایی قوی و کارآمد

پردیس سینمایی ری فورت پتانسیل بالا و کم نظیر در جذب گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی دارد.

جامعیت کم نظیر پروژه پردیس سینمایی ری فورت از نظر امکاناتی از قبیل هتل، سینما، فود کورت، شهربازی و دیگر مراکز تفریحی و سرگرمی، مرکز خرید، دفاتر اداری، واحدهای تجاری، پارکینگ مجهز و وسیع و بسیاری موارد دیگر این مجموعه را نسبت به نمونه‌های مشابه برتری داده است.


ارزش تجاری بالا

پردیس سینمایی ری فورت با ایجاد ارزش افزوده فوق‌العاده برای سرمایه گذاری جهت مشتریان واحدهای تجاری در این مجموعه با توجه به وسعت پروژه موقعیت استثنایی ایجاد می‌کند.

پردیس سینمایی ری فورت از نظر کمیت و کیفیت وجوه متمایز کننده بسیاری از سایر پروژه ها در سطح شهر تهران را داراست.

حضور و همراهی برترین طراحان، مشاوران، پیمانکاران و مهندسین طراح پردیس سینمایی در طراحی و اجرای پروژه ری فورت سطح کیفی این پروژه را به‌طرز چشمگیری ارتقاء داده است.


پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی کورش واقع در مرکز خریدی به همین نام بزرگترین پردیس سینمایی کشور است که طبقات سوم تا ششم کورش مال را به خود اختصاص داده است. پردیس سینمایی کوروش دارای 12 سالن چند منظوره کنسرت، سینما و آمفی تئاتر با ظرفیت 3200 صندلی بوده و آماده پذیرایی از هنردوستان گرامی در این زمینه‌ها است.

از جمله امکانات و ویژگی های پردیس سینمایی کوروش می‌توان به اجرای کنسرت‌، تئاتر و دیگر برنامه‌های جمعی در آن اشاره کرد.

هم‌چنین بخش فیلم‌های روز سینما در پردیس سینمایی کوروش دایر بوده و مشتاقان زیادی را به خود جلب می‌کند.

سازنده پردیس سینمایی کوروش آن را برای برگزاری همایش‌ها با دارا بودن مدرن‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری کاملا آماده نموده است.

از نکات جالب در پردیس سینمایی کوروش نامگذاری سالن‌های این مجموعه با اسامی سینماهای معروف تاریخ ایران همانند فاروس، رکس، خورشید، لاله زار، شهرزاد، متروپل و غیره است.

این مجموعه در منطقه غرب تهران واقع شده و به سالن‌های سینمایی زیادی (14 سالن) مجهز است که نیاز ساکنین این منطقه از شهر را به‌خوبی تامین می‌کند.

امکان پخش همزمان چندین فیلم در پردیس سینمایی کوروش و نیز اجرای کنسرت و برگزاری همایش و دارا بودن مدرن‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری از ویژگی‌های این مجتمع فرهنگی و تفریحی است.

از محصولات آکوستیک سینما در پردیس های سینمایی استفاده می شود.

طراحی پردیس سینمایی

طراح پردیس سینمایی از مهم‌ترین افراد مرتبط با سازنده پردیس سینمایی بوده و نقش مهمی در موفقیت چنین پروژه‌هایی ایفا می‌کند. انتخاب طراح توانا و آگاه به دانش معماری و طراحی در این زمینه، گام مهم و بلندی است که سازندگان را به موفقیت در این زمینه نزدیک‌تر می‌کند.

در نظر داشتن معیارهای فرهنگی و تناسب شیوه کار طراح پردیس سینمایی و سازنده پردیس سینمایی با معماری چنین مکانی نیز از ارکان مهم در این طراحی به‌شمار می‌آید. در کشور ما با توجه به گستردگی و تنوع فرهنگی، اقلیمی و قومی این موضوع باز هم جذاب‌تر و رنگین‌تر است. بر این اساس طراح پردیس سینمایی در هر شهر و استان با توجه به قومیت و آموزه‌های فرهنگی موجود، هنر و دانش خود را به‌کار می‌گیرد تا بهترین‌های زمینه کاری خود را مطابق با نیاز و الزام جامعه طراحی نماید.

برند هرم، به‌عنوان طراح پردیس سینمایی در این زمینه فعالیت‌های شایانی داشته و با طراحی پردیس‌های سینمایی ممتاز خدمات خوبی را به هموطنان و سازنده پردیس سینمایی عرضه داشته است.

جهت آشنایی بیشتر با این مجموعه می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نموده و از ویژگی‌های کاری آن اطلاع یابید.

مطالعه بیشتر: سینما vip


00
گروه صنعتی و مهندسی هرم
گروه صنعتی و مهندسی هرم