×

آکوستیک سالن اجتماعات


تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس

آکوستیک سالن آمفی تئاتر فضا را به‌گونه‌ای رقم می‌زند که صدای سخنران، موسیقی و بازیگران تئاتر در هرجای سالن به‌صورت یکنواخت شنیده شوند. هر صدا، نویز، ارتعاش و پژواکی می‌تواند کیفیت صدا را در سالن آمفی‌تئاتر دچار اشکال و نارسایی کند. اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس با مدد از دانش طراحی و استفاده از تجهیزات آکوستیک سالن همایش از پژواک صدا در محیط سالن جلوگیری می‌کند. در واقع کارشناسان با به‌کارگیری تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس، سالن‌ها را تبدیل به فضایی آکوستیک تبدیل می‌کنند.

با ما همراه باشید تا به تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس نگاهی بیندازیم و اصول طراحی آکوستیک فضا را مورد بررسی قرار دهیم.

 پنل آکوستیک سینما طراحی متفاوت با سایر پنل ها دارد.

آکوستیک سالن آمفی تئاتر 

واژه آکوستیک در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش بیشتر به‌معنای کیفیت بازتاب صدا در یک اتاق یا فضای بسته است. اما هنگامی که ما از آکوستیک سالن آمفی تئاتر یا کنفرانس صحبت می‌کنیم، منظورمان جلوگیری از بازتاب و بیرون رفتن صدا است. سالن‌های معمولی دارای اصول طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش نیستند. این سالن‌ها صداها را بازتاب می‌دهند و به همین دلیل، مناسب برگزاری همایش و ضبط حرفه‌ای نیستند. طراحان حرفه‌ای آکوستیک با استفاده از تجهیزات آکوستیک سالن همایش، فضای مورد نظر شما را به مکانی مناسب برای برگزاری همایش و ضبط حرفه‌ای صدا تبدیل می‌کنند.

مطالعه بیشتر: آکوستیک در معماری 


آکوستیک سالن اجتماعات

هدف اصلی از آکوستیک سالن آمفی تئاتر فراهم کردن فضایی بدون بازتاب‌های مزاحم صدا است. فضایی که صدا در آن به‌صورت یکنواخت در همه نقاط سالن پخش ‌شود. در راستای دستیابی به این هدف، کارشناسان از تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس بهره می‌برند.قیمت پنل آکوستیک به کیفیت آن بستگی دارد.

به‌طور کلی اهداف آکوستیک سالن اجتماعات را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:


آکوستیک سالن اجتماعات

جداسازی صدا برای دستیابی به آکوستیک سالن اجتماعات

جداسازی صدا یکی از اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس است. جداسازی صدا به این معنا است که نباید صدا از فضای آمفی‌تئاتر خارج شود یا صدای بیرون وارد این فضا شود. آکوستیک سالن آمفی تئاتر تنها با در نظر گرفتن این نکته قابل‌دستیابی است.


کنترل نویزها در راستای آکوستیک سالن آمفی تئاتر

اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس بر این مبنا است که هیچ صدا و پژواک مزاحمی نباید در سالن شنیده شود. به همین دلیل، در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش از پنل‌ها، کفپوش‌ها و درب‌های آکوستیک استفاده می‌شود. جایگزینی تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس به‌گونه‌ای است که جلوی هرگونه صدای مزاحمی گرفته می‌شود.


تجهیز اصولی سالن برای رسیدن به آکوستیک سالن همایش

بر اساس یکی از اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، فاصله بین صندلی‌ها در سالن‌های کوچک، کمتر و در سالن‌های بزرگ، بیشتر است. همین نکته می‌تواند باعث ایجاد خلل در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش شود. فاصله زیاد بین صندلی‌ها باعث گفت‌وگوی بلندتر افراد شده و نویزهای اضافه تولید می‌کند. همین مسئله آکوستیک سالن اجتماعات را با اشکال روبه‌رو می‌کند. طراحان حرفه‌ای برای حل این مسئله هم تدبیرهایی به کار می‌برند.



تجهیزات آکوستیک سالن همایش

در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش باید نکته‌های مختلفی در نظر گرفته شود:


به‌کارگیری اصول طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش

نخستین نکته قابل‌ملاحظه در آکوستیک کردن فضا، طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش است. در واقع بهترین روش برای آکوستیک سالن اجتماعات، طراحی آن در زمان ساخت است. اما اگر ساخت فضا بدون در نظر گرفتن این نکته انجام شده باشد، باید آکوستیک ساختن سالن با استفاده از تجهیزات آکوستیک سالن همایش اجرا شود. روش‌های مختلفی در آکوستیک سالن آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


رعایت اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها که باید در تجهیزات آکوستیک سالن همایش در نظر داشته باشیم، طراحی داخلی سالن مورد نظر است. طراحان در گام نخست، شکست‌ها و خمیدگی‌های هدفمندی به سطوح مختلف دیوار و سقف سالن همایش می‌دهند. این خمیدگی‌ها و شکست‌ها در راستای هدایت صدا به‌صورت هم‌زمان و یکسان به همه بخش‌های سالن است.این تجهیزات از تجهیزات سالن کنفرانس است. 

بهره‌گیری از تجهیزات آکوستیک سالن همایش

دومین نکته مهم در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش، استفاده از تجهیزات مناسب است. هر بخشی از تجهیزات به‌نوعی در آکوستیک ساختن سالن نقش دارند. تعداد و نوع تجهیزات نیز در این میان، نقش موثری بازی می‌کنند.


مواد و متریال مناسب برای طراحی دکور

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های مورد توجه در آکوستیک سالن اجتماعات جنس موادی است که برای آکوستیک کردن سالن به کار گرفته می‌شود. جنس مواد به‌کاررفته در کفپوش، دیوارها و سقف سالن اهمیت زیادی در آکوستیک کردن فضا دارد. در اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، روکش صندلی‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. پنل‌های مناسب برای پوشاندن دیوارهای سالن نیز از دیگر مواد و تجهیزات آکوستیک سالن همایش است.



جلوگیری از تبادل صوتی بین سالن و فضای بیرون

یکی از راه‌های جلوگیری از تبادل صدا بین فضای بیرون و سالن‌های تئاتر، بهره‌گیری از بهترین تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس است. به همین منظور، از موادی مانند پشم سنگ یا پشم شیشه برای عایق کردن دیوارها استفاده می‌شود. یکی دیگر از مواردی که در زمینه آکوستیک سالن آمفی تئاتر به کمک شما می‌آید، تعداد کمتر پنجره‌های سالن است. البته همین پنجره‌ها هم باید با پرده‌های ضخیم پوشانده شوند.


عایق‌سازی تجهیزات سالن در آکوستیک سالن های همایش

به نکته دیگری هم در زمینه تجهیزات آکوستیک سالن همایش باید دقت شود. همه وسایلی که در این سالن‌ها برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از اصول طراحی آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس پیروی کنند. سیستم‌های ضبط و پخش صدا نیز باید دارای کمترین صدای ممکن باشند.

یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش بی‌صدا بودن سیستم تهویه است. صدای دستگاه‌های تهویه می‌تواند آکوستیک سالن اجتماعات را با اشکال روبه‌رو کند. عایق‌کاری دستگاه‌های تهویه و کانال‌ها و هواکش‌های سالن هم گام دیگری در جلوگیری از وجود صداهای مزاحم در سالن است.


آکوستیک سالن همایش

اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس در دو زمان مختلف می‌تواند به اجرا دربیاید:


آکوستیک سالن اجتماعات در زمان ساخت

بهتر است پایه طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش در زمان ساخت سالن گذاشته شود. از ابتدای ساخت سالن‌‌های همایش باید ملاحظاتی در زمینه عایق‌سازی گرما، سرما و صدا در آنها صورت گیرد. البته استفاده از تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس نیز آن را تقویت می‌کند.


آکوستیک سالن اجتماعات در زمان دکوراسیون

پس از ساخت یک سالن هم می‌توان آنجا را با مدد از تجهیزات آکوستیک سالن همایش تبدیل به فضایی مناسب برای سینما، اجرای تئاتر یا برگزاری همایش کرد. طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش نیاز به طراحان ماهر و نیروی کار ورزیده دارد.



تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس

از نمونه تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس به موارد مختلفی باید اشاره کنیم:


کاربرد درب آکوستیک سالن آمفی تئاتر

درب آکوستیک سالن نمایش نقش مهمی در ورود و خروج صدا دارد. یکی از اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، توجه به درب‌های ورودی و خروجی سالن‌ها است. برای عایق‌سازی این درب‌ها دو راه پیش رو داریم. راه اول استفاده از مواد و تجهیزات آکوستیک سالن اجتماعات، و افزودن آنها به درب‌های معمولی است. فوم پلی یورتان، پشم سنگ، پلی استایرن، فوم الاستومری و برخی مواد دیگر برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طور معمول از لمسه‌کاری برای آکوستیک کردن این درب‌ها استفاده می‌شود.

راه دوم استفاده از درب‌های مخصوص تجهیزات آکوستیک سالن همایش است. این درب‌ها مطابق با اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس ساخته شده‌اند و اجازه تبادل صدا را نمی‌دهند. در واقع می‌توان گفت این درب‌ها از بهترین تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس به شمار می‌روند.


کاربرد ابرهای آکوستیک در آکوستیک سالن اجتماعات

ابرهای آکوستیک از نمونه تجهیزات آکوستیک سالن همایش هستند. صفحه‌هایی از مواد نارسانا که در زیر سقف، به شکل عمودی (آویز) یا به‌صورت افقی نصب می‌شوند. ابرهای آکوستیک علاوه بر آکوستیک سالن آمفی تئاتر و جذب صداهای اضافه، در زیباسازی سالن هم موثرند. این تجهیزات آکوستیک سالن همایش صداها را به سمت مسیر مورد نظر هدایت می‌کنند. در نتیجۀ جذب صداهای اضافه از طرف این پنل‌های کاربردی، وضوح صدایی عالی در سالن پدید می‌آید. صدایی رسا و کارآمد که در هر بخش سالن به یک اندازه و هم‌زمان شنیده می‌شود.


کاربرد پنل‌های جذب صدا در طراحی دکوراسیون

پنل‌های جذب صدا از معمول‌ترین تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس به شمار می‌روند. بر اساس اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، دکوراسیون داخلی سالن همایش باید به شکلی طراحی شود که صداهای اضافه جذب شوند. پنل‌های تجهیزات آکوستیک سالن همایش هم جذب صداها و نویزهای اضافه را بر عهده دارند. در نتیجۀ به‌کارگیری این پنل‌ها، امواج غیرضروری صدا جذب شده، از محیط خارج می‌شوند. همچنین به‌کارگیری این پنل‌ها در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش صداهای پس‌زمینه و سیگنال‌های نامفهوم را هم حذف می‌کند.


کاربرد دیوارپوش در آکوستیک سالن آمفی تئاتر

دیوارپوش‌ها هم نقشی شبیه به پنل‌های آکوستیک بازی می‌کنند. این نوع تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس صفحه‌هایی پیش‌ساخته هستند و بر روی دیوارها نصب می‌شوند. بر روی این صفحه‌ها سوراخ‌هایی است که صدا را جذب می‌کنند. از مواد مختلفی در ساخت دیوارپوش‌ها استفاده می‌شود که ام دی اف، گچ، پارچه، چوب و چرم برخی از آنها به شمار می‌روند.


کاربرد موکت در آکوستیک سالن همایش

انتخاب کفپوش در یک سالن همایش تاثیر زیادی در آکوستیک سالن اجتماعات دارد. همواره در آمفی‌تئاترها، سالن‌های سینما، همایش‌ها و کنسرت‌ها افرادی در حال رفت‌وآمد هستند. به‌همین دلیل، باید از کفپوش‌هایی در این سالن‌ها استفاده شود که راه رفتن روی آنها صدایی تولید نکند. به این ترتیب این کفپوش‌ها هم با توجه به اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، باید از بین تجهیزات آکوستیک سالن همایش انتخاب شوند.

موکت عایق خوبی است و بسیاری از طراحان این ماده را برای آکوستیک سالن آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می‌دهند. البته موکت‌های آمفی‌تئاتر با موکت‌های خانگی متفاوتند. موکت‌هایی که در راستای آکوستیک سالن اجتماعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضخامت بیشتری از موکت‌های خانگی دارند. این تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس بیشتر از الیاف نایلون ساخته می‌شوند. الیاف نایلون دوام و طول عمر بیشتری دارند و در برابر ضربه، فشار و رطوبت مقاوم‌تر از موکت‌های معمولی هستند.


کاربرد کفپوش‌های عایق در آکوستیک سالن آمفی تئاتر

سوای موکت‌های مخصوص سالن کنفرانس، کفپوش‌های دیگری هم جزو تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس به شمار می‌روند. این کفپوش‌ها که در طراحی دکوراسیون و آکوستیک سالن های همایش کاربرد زیادی دارند، از اجناس مرغوبی تهیه می‌شوند. این کفپوش‌ها زیبا هستند و در اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، به آنها توجه زیادی شده است.


کاربرد پارچه‌های عایق در آکوستیک سالن اجتماعات

پارچه‌های عایق صدا یکی دیگر از تجهیزات آکوستیک سالن همایش است. پارچه‌های عایق پنل‌هایی با ضخامت‌های متفاوت هستند. اندازه این پنل‌ها را بر اساس نوع نیاز می‌توانیم برش دهیم. این پنل‌ها دارای گیره‌هایی هستند که با کمک آنها، پارچه‌ها را به هر بخش از سالن که نیاز باشد، نصب می‌کنیم.


کاربرد مبلمان در آکوستیک سالن همایش

نوع صندلی، میز و روکش‌های آنها هم تاثیر زیادی در آکوستیک سالن اجتماعات دارد. در راستای اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس، بهترین روکش برای صندلی‌ها، روکش‌های پارچه‌ای است. روکش‌های پارچه‌ای مانع بازتاب صدا در فضای سالن می‌شوند.


شخصی‌سازی آکوستیک در سالن همایش

تردیدی نیست که در راستای آکوستیک ساختن اتاق کنفرانس، سالن همایش، سینما یا تئاتر باید از تجهیزات آکوستیک سالن آمفی تئاتر بهره ببرید. اما می‌توانید با طراحی لوگوی شرکت خود روی پنل‌ها، پارچه‌های عایق و انواع دیوارپوش‌ها برند خود را هم به نمایش بگذارید. با نمایش لوگوی شرکت بر روی تجهیزات آکوستیک سالن همایش، پنل‌های آکوستیک از حالت ساده خارج می‌شوند. در واقع با این کار زیبایی بیشتری به فضای داخلی سالن همایش وارد می‌شود.

البته برای زیباسازی تجهیزات آکوستیک در سالن همایش و کنفرانس، می‌توانیم طرح‌های مختلف را هم روی این پنل‌ها پیاده کنیم.


آکوستیک سالن آمفی تئاتر نیاز به دانش طراحی دکوراسیون داخلی و پیاده‌سازی ماهرانه آن دارد. سالن‌های زیادی نیاز به آکوستیک کردن دارند. سالن‌های همایش، موسیقی، سینما، تئاتر و سالن‌های دیگری که هریک باید با توجه به اصول طراحی آکوستیک سالن کنفرانس طراحی شوند. برای آکوستیک ساختن سالن‌های مورد نظر خود با ما تماس بگیرید و طراحی و اجرای آکوستیک سالن آمفی تئاتر خود را به تیم حرفه‌ای ما بسپارید.


پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر

پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و سینما از موارد مهم و تخصصی در تدارک این فضا به‌شمار می‌آید. نقش مهم این نوع دیوار در کاهش صدا و کنترل دما در پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر از یک سو و نمای دکوراتیو زیبایی آن از سوی دیگر این نقش را پررنگ‌تر می‌کند. به‌علاوه این پوشش با سایر اجزای این سالن از نظر سبک و شکل ظاهری هماهنگی داشته و فضا را کامل می‌کند.

در مطلب زیر به بررسی این موضوع می‌پردازیم و از پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و ماهیت آن با شما گفتگو می‌کنیم.

برای آشنایی با وال کارپت به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و نکات آن

سینما، آمفی تئاتر، سالن نمایش و کنسرت و فضاهایی مشابه، نیازمند داشتن محیطی آرام، خاص و البته شیک و باکلاس هستند. جایی که علاوه بر زیبایی نمای داخلی و دکوراتیو تخصصی، آرامش را نیز به افراد القاء کند.

اما در کنار این موارد و مهمتر از همه، لازم است پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر نسبت به ورود و خروج صدا عایق بوده و مانع از ورود آلودگی صدا به داخل سالن و خروج صدای فیلم و نمایش به خارج شود.

این مورد با استفاده از عملکرد تخصصی پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر قابل دستیابی است. این نوع پوشش که اغلب آن را با نام آکوستیک می‌شناسیم، ویژگی‌های تخصصی دارد که علاوه بر ممانعت از آلایندگی صوت، کیفیت دریافت آن را نیز بهبود می‌بخشد. هم‌چنین لایه‌های متریال مصرفی در ساخت پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر، نقش مهمی در حفظ تعادل دمای این محیط داشته و در برابر جابجایی حرارت نیز عایق هستند.

مطالعه بیشتر: وول پنل

کاربرد پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر


پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و کاربرد مفید آن همراه با خواص آکوستیک و زیبایی فوق‌العاده امروزه در موارد زیادی کاربرد دارد. از پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر و سینمای خصوصی و خانگی تا سالن‌های کنسرت، همایش و فضاهای آموزشی و بسیاری موارد دیگر می‌توان از این نوع پوشش استفاده مفید نمود.

علاوه بر این، از نظر نمای دکوراتیو نیز پوشش دیوار سالن آمفی تئاتر بسیار زیبا بوده و قابلیت تامین نیاز سازندگان این فضا را از نظر طراحی و دکوراسیون داخلی داراست.

پیشنهاد می‌کنیم طرح‌های متنوع این نوع پوشش و پانل‌های کاربردی در آن را در فضای اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین فروش محصولات آکوستیک دنبال کنید.


00
گروه صنعتی و مهندسی هرم
گروه صنعتی و مهندسی هرم